Sunday 17 October 2010

Sofa

Sofa merupa kerusi yang diperbuat dari fabrik atau kulit yang direka untuk dijadikan alas duduk.    Terdapat pelbagai jenis rupa atau design dipasaran.    Bukan saja bentuk malah terdapat pelbagai warna yang dipilih untuk mudah digayakan dengan warna dinding rumah kediaman maupun pejabat.
Sofa mudah digayakan kerana ianya terdapat didalam pelbagai design. Apa yang penting kita dapat duduk dengan amat selesa dan tidak menyakitkan badan jika dibandingkan dengan kerusi kayu.
Tetapi tahukah anda bahawa kebanyakan sofa dipasaran direka tidak mengikut saiz pemiliknya yang kebanyakkannya adalah orang Asia. Sesetengah sofa pula hanya sesuai untuk orang yang berbadan kecil saja. Ini mungkin kerana pihak pengilang hanya mementingkan keuntungan dengan mengurangkan penggunaan fabrik. Tahu jugakah anda bahawa sofa dipasaran tidak direka mengikut 'egonomy' pemiliknya. Itulah yang menyebabkan kita merasa kurang selesa untuk duduk lama dan yang paling dikuatiri adalah kita akan merasa sakit sakit tulang atau sendi apabila menggunakan sofa didalam jangka masa yang lama.

Jadi bagaimana untuk penyelesaiannya?. Hubungi Dnan Sofa

No comments:

Post a Comment